Probudíte taky svoji kreativitu?

by - července 04, 2019



     Co pro vás znamenají prázdniny? Jak je vlastně trávíte? Pro mě znamenají hodně jahod, třešní, hrášku, meruněk, broskví... A takhle bych mohla vyjmenovat všechno ovoce a zeleninu, kterou zbožňuju.
     Když ale nebudeme mluvit o jídle, léto je pro mě čas příležitostí. V tomto článku bych chtěla zmínit hlavně příležitosti se zlepšovat. A protože letos poprvé po 6 letech budu mít léto, kdy nebudu každý den od rána do večera v práci, chci toho pořádně využít. A právě k jedné takové speciální aktivitě bych chtěla přimět i vás. Můžeme tak spojit síly, inspirovat se a motivovat se navzájem. Jenže o co se vlastně jedná?


Nazvala jsem to Probuď svoji kreativitu.

Jedná se o to pár úkolů, díky kterým bych znovu nastartovala moje kreativní myšlení a zároveň se i zlepšila v nějakých činnostech, které jsem dlouho zanedbávala nebo nikdy vlastně neměla čas víc procvičovat. 
Stanovila jsem si 4 oblasti, na kterých nemám moc čas pracovat během školy. 

Kreslení a malování  

     Jako budoucí architekta bych měla a chtěla umět skicovat, kreslit a malovat téměř bez obtíží. Bohužel zrovna se skicováním jsem na tom úplně nejhůř. Kreslení a malování miluju. Je to činnost, při které zahodím myšlenky pryč a soustředím se jen na to. Během prváku a druháku jsem stíhala chodit kreslit v rámci školy, ale pak už se to stíhat moc nedalo. Vždycky jsem to brala jako obrovskej relax. Chtěla jsem stínovat, vykreslovat detaily, používat barvy... A to bych chtěla i teď. Zase se k tomu vrátit, zkusit nový techniky, styly a předlohy.

Focení 

     Fotka je skvělá věc. Vzbuzuje v nás vzpomínky, umožňuje nám zachytit věci našim speciálním fotografickým okem. Ještě krásnější je si vytisknuté fotky prohlížet a připomínat si zážitky. Schválně, kdy jste si nějaké fotky nechali naposledy vyvolat?

Čtení

     Mám už tak dlouhej seznam knížek, který bych ráda přečetla. Ať už to jsou romány, životopisy tak i spousta knížek o architektuře a osobním rozvoji. Tahat se mi je ale po cestách do školy moc nechce. Buď jsou hrozně těžký a zaberou moc místa, nebo jsou složitější a číst je 5 minut v tramvaji nemá smysl, když pořád přestupujete a nikde dlouho nečekáte. Nejlépe se mi čte ve vlaku, tak snad tohle léto můj seznam nepřečtených trochu zkrátím.

Hra na klavír

     Už jako malá jsem obdivovala spolužačku a kamarádku jak nádherně hraje. Ani nevím proč, ale já jsem hrála jenom na flétnu. Před Vánoci jsem se začala trochu učit sama, ale jak začalo víc školy, zase jsem přestala a zapomněla trochu i to, co jsem se zatím naučila.

     Abych si ale mohla vyhodnotit, jak se mi moje přání daří plnit, přesně si definuju, jaké minimum chci dané činnosti dělat. Jedině tak se dá předejít vymlouváním se.


Kreslení a malování - Tady bych chtěla udělat takovou výzvu a 5x týdně kreslit alespoň 30 minut. Zároveň bych chtěla každý týden pojmout trochu jinak. Například: 1. Týden kresba tužkou, téma architektura, 2. Týden barvy-pastelky, fixy, tempery, téma květiny atd. Tak abych se zlepšovala, ale zároveň mě to bavilo.

Focení - Každý týden, bych chtěla vybrat 5 fotek, které pro mě něco znamenají, inspirují mě nebo se mi z nějakého důvodu líbí.

Čtení - 1 kniha měsíčně

Hra na klavír - Alespoň 3x týdně trénovat hodinu v kuse.

     Tohle by tedy byly 4 hlavní body mojí kreativní výzvy. Budu moc ráda, když se ke mě někdo přidá a bude svoje pokroky sdílet taky. Každý si může vymyslet své aktivity.

     Vždy jednou týdně bych ráda udělala shrnutí a na konci měsíce bych z toho ráda udělala i video (tak to jsem zvědavá, jestli překonám svůj stud) a třeba inspirovala i někoho dalšího, k takové své kreativní výzvě. V těch shrnutích bych i ráda sdílela tipy na zajímavé účty, knížky, videa, prostě cokoliv, co mě samotnou bude inspirovat a motivovat.

     Hlavní motivací k tomuto je pro mě hlavně to, že posledních pár let cítím, jak nemám vůbec energii kreativně myslet a tvořit. Moje práce i škola však kreativitu vyžadují.  Všechno dělám rychle, protože věčně nestíhám (což je hlavně kvůli tomu, že si toho sama na sebe hodně vymýšlím), přeskakuju z jednoho ke druhému a pod tím vším tlakem a strachem už ze samotného tvoření nemám radost.

     Jsem moc zvědavá co mi ten měsíc přinese a jak se zlepším. Začínám od teď, i když plán byl od začátku července, jen to prostě nějak nevyšlo. Hlavní je se ale nevzdávat!

You May Also Like

4 komentářů

  1. Jak říkáš hlavní je se nevzdávat. Máš krásné plány a rozhodně ti držím palce. Možná bych se jen neupínala na čísla a plány, ale nechala to tak nějak přirozeně plynout. Pokud něco děláme a víme, že musíme, je to těžší něž když to sami chceme. Raději bych přemýšlela co budu číst, udělala si seznam, stejně jako u kreslení a podle nálady kreslila, protože bych nemusela přemýšlet co, ale mohla jen sáhnout po papíru, tužce a začala, stejně tak s knihou a ostatními cíli.

    Článek se krásně četl a vážím si toho, že se snažíš takto sebe motivovat a nemarnit časem a tvou kreativitou. Blog máš opravdu krásný a budu ráda, když někdy navštívíš i ty můj a zanecháš tam zpětnou vazbu na které mi hodně záleží. Krásný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za názor :) S těmi čísly máš částečnou pravdu, zkouším tuto taktiku, protože říct si pouze, že budu víc kreslit nebo číst se u mě nejevilo jako dost účinné. Tahle mě to trochu víc motivuje, ale zas víc znervózňuje, když to nezvládnu splnit. Na tvůj blog určitě taky zavítám:)

      Vymazat
  2. Zní to naprosto parádně a hlavně extrémně namotivovaně! :) Budu držet palce, aby si to za léto zvládla a na konci skutečně viděla posuny. Pro mě bohužel tahle výzva moc není, jelikož jsem absolutně nekreativní člověk, co se těchto uměleckých činností týče. Fotit můžu maximálně na nový iphone, což je pro mě i tak od starého lenova velká změna v kvalitě, ale bohužel žádné světoborné fotky s tím ani tak neudělám, tudíž tak maximálně obyčejné fotky :D na kreslení jsem úplně levá, co se hudby týče tak jsem naprosto hudebně hluchá, takže jediné v čem s tebou můžu a budu se snažit držet basu je to čtení :) na to se opravdu chci vrhnout!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář :) Je to právě o tom, aby se člověk hecnul a věnoval se věcem, které jsou jemu blízké nebo o nich dlouho sní. Tak věřím, že to čtení spolu dáme. Já čtu zrovna knížku Zasnuby, je to asi 5 různých příbehů, které se ale neprolínají, protože je každý z jiného desetiletí. Zatím je to takový průměr, ale čeká na mě ještě knížka o grafickém designu, kterou si půjčuju už půl roku :D

      Vymazat

Děkuji za komentář:)