Bakalářská práce

by - července 25, 2018


Ráda bych vás seznámila s prací, které jsem poslední semestr věnovala nejvíce času. Je to můj návrh rodinného domu částečně krytého zeminou. Snažila jsem se využít maximum z daného pozemku a přizpůsobit tomu celý koncept.

Chtěla jsem, aby dům přirozeně splynul s krajinou a umožnil obyvatelům soukromí.
Tvar spodního podlaží kopíruje nejvyšší svah na pozemku, ale zároveň využívá maximum ze slunečných stran. Horní patro je pak zrcadlením hmoty spodní a tím vzniká prostorná terasa orientovaná na jih a západ. Z druhé strany, která má slunce minimum, je umístěna garáž a technické místnosti. Spodní hmota je zároveň trochu zasunutá tak, aby jí ta horní chránila od silných slunečních paprsků a zároveň vytvářela soukromí na malé terase.





Přirozeně se pak rozdělí funkce podlaží. To horní slouží denní části, kterou můžete bezstarostně sdílet i s návštěvou. To spodní je pak částí soukromou, která je ještě rozdělena na rodičovskou a dětskou. Rodiče tak mají svůj klid a i když sdílejí stejnou spodní terasu, navzájem si nevidí do ložnic.
Důležitým bonusem je také to, že ze všech obytných pokojů jde vidět přímo na Ještěd.





Konstrukčně je podzemní podlaží z železobetonu, ale celé horní podlaží včetně střechy je řešeno jako dřevostavba.






A pro ty, kteří by mě chtěli podpořit v soutěži, kam jsem můj návrh přihlásila, budu moc ráda, když pro mě budete hlasovat v soutěži Stavby s vůní dřeva ZDE.

Koho by zajímala práce ještě víc do hloubky, můžete se na celou podívat ZDE

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář:)