Nejlepší čokoládový dort

by - května 05, 2019


     Zhruba před čtyřmi měsíci jsem na instagramu slibovala recept na tenhle čokoládový dort. Byl to úplně můj první dort, co jsem pekla sama a musím říct, že se fakt povedl. Jsem totiž extra vybíravá a dost přísná na věci, které se nazývají "čokoládové" a přitom takové vůbec nejsou. Tenhle dort byl ale fakt výbornej po všech stránkách, recept jsem převzala TADY, pouze jsem upravila nějaké drobnosti dle svých chutí a možností.



Pro ty, co nikdy nepekli žádný opravdový dort jako já - nenechávejte to na poslední den. Krém do dortu je totiž potřeba dělat půl dne předem.


POTŘEBNÉ SUROVINY NA KRÉM:

  • 400 ml smetany ke šlehání
  • 200 g vysokoprocentní čokolády (alespoň 50%)
  • 40 g holandského kakaa
  • zhruba 2 lžíce cukru 
  • 250 g tvarohu nebo mascarpone (já měla tvaroh)
  • doporučuje se i 1 lžička vanilkového extraktu, ale já jsem neměla

Začnete tedy nejprve s přípravou krému, přesněji jeho částí, která se nazývá ganache.


  1. Smetanu s kakaem začněte ohřívat na vodní lázni, na mírném ohni a doveďte téměř k varu (do první bublinky). Potom odstavte a přidejte nalámanou čokoládu. Míchejte, dokud se čokoláda nerozpustí. Pokud se nerozpustí, protože směs rychle zchládla, na chvilku ji můžete vrátit na plotnu, ale už se nesmí vařit.
  2. Vzniklou čokoládovou směs přelijte do misky a překryjte folii tak, aby se folie dotýkala hladiny. Vložte do lednice na minimálně 6 hodin.
SUROVINY NA KORPUS:
  • 5 velkých vajec
  • 150 g cukru (já dávala třtinový)
  • 80 g mandlové mouky/ namletých mandlí
  • 50 g hladké mouky
  • 50 g másla
  • 20 g  holandského kakaa
  • 2 lžičky prášku do pečiva

Na přípravu a pečení korpusu si rezervujte tak 1,5 hodiny

  1.  Rozpusťte máslo a nechejte ho vychladnout.
  2. Zapněte troubu na 180° (horkovzdušnou na 160°) 
  3. Nachystejte si formu, dno vyložte pečícím papírem a boky nechejte holé, aby pak okraje byly rovné.
  4. Bílky oddělte od žloutků. Bílky dejte do mísy, dejte tam špetku soli a začněte šlehat sníh. (Doporučuji mít vychlazenou a pořádně odmaštěnou misku)
  5. Když je sníh polotuhý, po částech za stálého šlehání do něj přisypávejte všechen cukr a šlehejte dál, dokud nebude sníh úplně tuhý.
  6. Při stálého šlehání dále přidejte po jednom žloutky. Vždy každý pořádně zašlehejte a pak teprve přidávejte další. Po žloutcích stále za šlehání přidávejte tenkým proudem zchládlé máslo a po zašlehání šlehač vypněte. 
  7. V další míse smíchejte mandle, mouku, kakao a prášek do pečiva. Potom tuhle směs přidejte k našlehané směsi a opatrně zamíchejte. 
  8. Těsto nalejte do formy, pořádně rozetřete k bokům tak, aby uprostřed byl trochu důlek.
  9. Vložte do trouby a pečte asi 40 minut.
  10. Poté korpus vytáhněte z trouby a nechejte vychladnout  asi 30 minut. Potom jej vyndejte z formy a nechejte úplně dochladnout.
Než se korpus upeče a poté vychladí, můžeme dokončit přípravu krému.

  1. Vytáhněte vychlazený ganache krém z lednice a prošlehejte do hladkého krému. 
  2. Po lžících pak zašlehávejte tvaroh, přidejte trochu cukru dle chuti a případně vanilkový extrakt. Sladit přestaňte, když se začne projevovat sladkost. (S cukrem to opravdu moc nepřehánějte, postupně ochutnávejte a myslete na to, že trochu sladký bude i korpus a pak poleva)
 A už je skoro hotovo, teď už jen všechno sestavit dohromady.

     Korpus prořízněte 1-2x, podle toho jak ho máte vysoký. Potom už jen střídejte korpus a krém, popřípadě přidejte i marmeládu, čerstvé ovoce nebo cokoliv, co vám chutná. Potřete ještě zhora krémem a přelijte čokoládovou polevou. Tu jsem udělala jednoduše z hořké čokolády a tuku, aby se poleva tolik nelámala. Já jsem místo dalších přísad dala na poslední vrstvu krému piškoty a pak teprve přelila čokoládovou polevou.  Nakonec jsem ještě nahoru nastrouhala čokoládu a dozdobila srdíčkem z kokosu. Na fotce to však vypadá krásně, ale po sfouknutí svíček jsem zjistila, že to nebyl moc dobrý nápad, protože se všechen rozletěl (viz poslední fotka). 

     Po dozdobení ještě dejte na minimálně dvě hodiny vychladnout, ať korpus trochu nasaje vlhkost z krému a celkově se trochu uleží.

     Snad vám bude chutnat stejně jako nám. Nebo třeba se jen inspirujete a uděláte si ho částečně podle sebe. Každopádně zaručuji, že je opravdu výborný.










You May Also Like

6 komentářů

  1. Tak ten je nádherný! Hneď som dostala chuť na niečo sladké <3
    NORALIC

    OdpovědětVymazat
  2. Vyzerá to výborne, určite sa pokúsim niečo (aspoň podobné) stvoriť :D

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju holky a budu ráda, když se pak podělíte o výsledek, až někdy budete taky péct :)

    OdpovědětVymazat
  4. Páni, to vypadá krásně! Obzvlášť, jestli to byl tvůj první dort.
    Já se do takových věcí raději nepouštím, abych si za a) udržela postavu a za b) nepodpálila barák. :D
    Takže většinou zůstávám u klasické bábovky, která nenadchne, ale neurazí. :D

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Jakmile je to čokoládový, tak mě to baví :D navíc tohle bylo pro přítele, takže pro něj cokoliv. Ale na tu postavu zrovna tohle není ideální věc no :D. Ale právě proto chodím cvičit, abych takový věci mohla jíst.

      Vymazat

Děkuji za komentář:)