Exkurze po severních Čechách a Německu

by - června 05, 2020




V září to bude rok, co jsme mohli dobrovolně vyjet na několikadenní exkurzi pořádanou naší katedrou urbanismu. Jelikož po Čechách vůbec necestuju nebo spíš celkově zas tak často necestuju, tohle byla super příležitost, jak se podívat po nových místech a užít si první a poslední vysokoškolskou vícedenní akci. 
Samotná exkurze mě popravdě zase tak nebavila. Nejen, že nám většinu dní pršelo, ale exkurze byla zaměřená hlavně na zámecké parky a krajinářskou architekturu, takže zámeckých zahrad a parků mám už na pár let po této exkurzi vynadíváno dost. Podařilo se mi ale zachytit pár fotek, o které bych se s vámi ráda podělila. Tak snad se budou líbit i vám! :) 

Alej v zámeckých zahradách Pillnitz

Zámek Pillnitz

Lázeňské město Bad Schandau


Zámek Lichtenwalde


Zámek Lichtenwalde

Zámek Lichtenwalde

Zahrada u Jilovského zámku

Zámek Ploskovice - mimochodem místo, kde jsem jednou dělala komparz k jednomu čínskému filmu

Ze zahrad zámku Ploskovice

Litoměřice


Nejvíce se mi z celé exkurze líbil zámek Pillnitz a zámek Weesenstein, u kterého měla být i nějaká vyhlídka. Když jsme ji s holkama zkoušely najít, ať si dáme trochu výšlap, bohužel jsme k žádné nedošly. Vůbec nevíme, jak se to stalo, ale cesta vedla jen k nějakým pár domečkům a nevypadalo to, že by se v blízkosti nějaká vyhlídka měla nacházet. Pokud tam někdo budete a podaří se vám vyhlídku najít, dejte vědět! 
Zámek Weesenstein


Zámek Weesenstein

Ubytovaní jsme byli v Děčíně hned u zámku a taky se tady pár krásných výhledů a průhledů našlo. Byli jste už v Děčíně? Já vůbec poprvé, pokud tedy nepočítám průjezd vlakem do Drážďan.





Krásný výhled byl i z Humboldtové vyhlídky na Bukové hoře.


Výhled z Humboldtové vyhlídky

Výhled z Humboldtové vyhlídky

A poslední den nás čekala nečekaně náročná tůra. Informace byla, že jdeme na vyhlídku, asi 20 minut pěšky. No...takhle. 20 minut to možná bylo, ale za tuhle dobu nás to zvládlo asi 5 v první vlně a to jsme se pěkně zapotili teda.  Součástí exkurze totiž byli i starší profesoři. Za ten krásný výhled to ale stálo a zvládli to všichni! Po cestě dolů jsme měli štěstí a potkali vzácného roztomilého tvorečka - plch velký.


Mariina vyhlídka s výhledem na České Švýcarsko

Mariina vyhlídka s výhledem na České Švýcarsko






You May Also Like

3 komentářů

  1. Moc krásné fotky a vypadá to na krásný výlet! V Děčíně jsem také ještě nebyla, ale snad se jednou poštěstí, v Česku ráda cestuji a viděla jsem spoustu míst ale stále je i spousta míst, které mám na seznamu.

    OdpovědětVymazat
  2. Moc krásné fotky, mě moc zaujalo ta Mariina vyhlídka, tam se chci moc moc podívat!
    Michaela Blog || Instagram

    OdpovědětVymazat
  3. Severní Čechy jsou nádherné. Stejně tak jako východní, západní a jižní :-D . Všude je to pěkné. Vloni jsme byli na týden v hrádku nad Nisou v kempu Kristýna a moc se nám tam líbilo. Jeli jsme pod stan a na to, že to byla naše premiéra, tak jsme to zvládli na jedničku a dovolenou jsme si užili :-) .

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář:)