Pocit, že nic nestíhám

by - února 27, 2021

 

Od dokončení školy se pořád točím v takovém bludném kruhu. Na jednu stranu dělám milion věcí, mám milion nápadů, ale na druhou stranu neustálý strach a pocit, že nic vlastně nedělám a že se jen poflakuju. Když už tyto pocity trvaly víc jak půl roku, o to víc jsem přemýšlela, jak to nějak zkorigovat a ten čas, kdy přemýšlím nad blbostma spíš využít jinak. Buď pro opravdový odpočinek nebo pro soustředěnější práci.

Spolu s výše jmenovaným se pojily i problémy se soustředěností. Během dne jsem dělala třeba na 4 typech projektů + do toho snažila nacpat klasický osobní život a nějak to nečekaně nešlo. Chtěla jsem být víc aktivní na sociálních sítích a v prosinci jsem navíc začala aktivně pracovat na mém novém youtube kanálu, který jsem si chtěla založit už dávno, ale pořád měla strach.  I teď ho tedy mám. Obrovský. Říkám si ale, že mě ten strach přece nemůže zastavit, zvlášť když si to přeju už dlouho. Všechny tyto okolnosti spolu se začínajícím novým rokem mě dohnaly k tomu, že jsem se rozhodla zkusit měsíční plánovač. 

Vytvořila jsem si jednoduchý plánovač na leden a striktně začala vyznačovat, který den budu pracovat na jakém projektu. Taky jsem si rozplánovala který den budu dávat příspěvky na instagram a o čem ten příspěvek bude. Na večer jsem většinou naplánovala nějakou volnější práci - například právě chystání věcí k youtube, příspěvků na sociální sítě a podobně.

Musím říct, že už po pár dnech to na mě mělo pozitivní vliv. Když jsem totiž měla nutkání dělat na projektu, který jsem na ten den neměla napsaný, řekla sem si prostě ne, na dnešek už máš napsaný něco jinýho a nesmíš to porušit! Zvlášť když to první nebylo hotový. Znáte to, taková prokrastinace z jednoho na druhý, pak na třetí atd. a ve výsledku neuděláte nic.
Když to člověk dodržuje, tak má i mnohem lepší přehled nad tím, na čem kdy pracoval a nemá pocit nic nedělání. To mi pomohlo fakt hodně a přijde mi, že jsem opravdu víc produktivnější. Nepíšu tam žádný podrobný věci, ale většinou jen název projektu a případně ve 2-3 slovech co konkrétně tam chci dodělat. Podrobněji si pak všechny denní úkoly i spolu s těma nepracovníma píšu každý den na kus papíru a odškrtávám. Ikdyž se mi né vždy podaří stihnout vše podle plánu, zpětně je super pocit mít přehled v tom, na čem člověk celý měsíc pracoval a psychicky se uklidnit, že se opravdu moc neflákal.

Ještě bych chtěla připomenout, že jsem několik let zvyklá používat klasický papírový diář, většinou nějaké menší velikosti, aby se mi vlezl do kabelky a nebyl těžký. I když jsem si tam věci zaznamenávala, většinou šlo o nějaké schůzky, deadliny, kontroly a podobně. A hlavně jsem ho neměla otevřený před sebou a neustále na očích. Ten měsíční plánovač jsem si vytiskla na A4 a mám ho neustále na stole pod noťasem. Kdykoliv tedy nakouknu, zkontroluju, co mám v plánu na další den, případně něco bohužel posunu, když nějaký projekt nestíhám dokončit podle plánu. I tak se mi to ale celkem daří držet a jelikož se mi první měsíc osvědčil, pokračuju v tom dále.

Pokud máte tedy podobné problémy se soustředěním a ukočírováním několika projektů/zájmů a úkolů, třeba to pro vás bude taky cesta jak mít věci více pod kontrolou. Dávám vám tedy ke stažení plánovače pro celý tento rok a přeju hodně štěstí s řešením time managementu!


You May Also Like

4 komentářů

  1. Mám to úplně stejně. Furt mám pocit, že se poflakuji a nedělám nic pořádného.. A s YT kanálem jsem na tom podobně, také mám stále strach. :D Tak držím palce, ať jde všechno hladce. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A o čem bys chtěla natáčet? :) Když jsem se odhodlala já, tak to určitě taky zvládneš! Chce to jen čas a odvahu.

      Vymazat
  2. S pocitem, že nic nestíhám, bojuju i já, sice se snažím pořád něco dělat, ale nemám pocit, že by to bylo nějak efektivní.. budu muset na svém time managementu také zapracovat :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Jak píšeš, v hlavě mi koluje plno myšlenek, nápadů, úkolů co je potřeba udělat atd. Plánovače hodnotím jako velmi kladnou a super věc, kam si člověk může rozepsat co, kdy a jaký den bude dělat 😊. Pár dnů zpátky jsem si vytiskla To do list, kam jsem si všechno potřebné zapsala a už jen postupně odškrtávám. Na konci pak mám vždy přehled, co všechno jsem udělala a co je ještě potřeba 🤗.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář:)