Čokoládový dezert

by - srpna 01, 2015


Tento týden jsem měla více volna v práci, tak jsem trochu experimentovala a zkoušela jsem dezert, který je pouze z čokolády, vajec a špetky soli. I když se nepovedl tak jak nejprve měl, trošku jsem změnila postup a byl nakonec výborný. Pokud tedy milujete čokoládu stejně jako já a máte chvíli čas, určitě ho vyzkoušejte.



Suroviny na základ dezertu:

  • 5 vajec
  • 250g hořké čokolády (procento kakaa zvolte dle sebe)
  • špetka soli


Postup:

Nejprve si dáme rozpustit čokoládu do vodní lázně a dáme si rozehřívat troubu na 250°.


 Mezitím si rozdělíme žloutky a bílky z vajec. 


Žloutky jemně rozmícháme/rozšleháme, do bílků přidáme špetku soli a vyšleháme do tuhé pěny tak, aby se nevylila při otočení nádoby.

Poprvé se mi povedlo vyšlehat bílek tak, že sem ho fakt dokázala překlopit, aniž by se mi vylil, jupí! 
Rozpuštěnou čokoládu smícháme se žloutky a do vzniklé hmoty jemně vmícháme našlehané bílky.


Krém, či hmotu (nevím jak to nazvat :D) vylijeme do nádoby, ve které budeme péct. Já jsem si ji předtím lehce vymazala máslem, protože jsme neměli pečící papír.

Nádobu potom vložíme do rozehřáté trouby na přesně 8 minut. Podle toho, jak velkou máte nádobu, tudíž jak vysoký základ je, bude základ propečený. Vevnitř by měl být takový mělký, jakoby nedopečený. Já jsem ho měla moc nízký a navíc jsem pekla v plynové troubě, kterou tak tak umím zapnout, takže je možný, že jsem tam měla víc než 250° a tak ho mám takový více propečený, tím pádem více tuhý, než měl být. 


Po vytažení z trouby necháme 30 minut odležet vytažený a potom ho dáme vychladit do lednice asi na 12h



Jak ho dále upravíte je čistě na vás a vaší fantazii, já jsem používala čokoládu s 70% a 85% kakaa, takže jsem to měla hodně hořké a chtěla jsem to trochu osladit. Ozdobila jsem ho tedy bílou a mléčnou čokoládou a ještě trochu posypala oříšky. Další variantou však může být šlehačka, krém nebo si ho můžete celý zalít čokoládou.



Snad se vám recept líbil a někdy ho zkusíte, opravdu ho doporučuji :)
//


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář:)