For Interior 2019

by - října 10, 2019


     Dnes dopoledne se zahajoval podzimní For Interior v Praze a já se rozhodla být mezi prvními návštěvníky, abych vám přinesla mé postřehy co nejdříve a třeba vás ještě motivovala veletrh taky navštívit. Některými expozicemi jsem byla docela překvapená. Jestli příjemně nebo nepříjemně se dozvíte v článku.

     Celý veletrh ovládly hlavně sedací soupravy a postele. Těch tam bylo opravdu nejvíce a přirozeně zabíraly nejvíce plochy. Člověk ani nevěděl, která se mu líbí víc. Všechny byly krásné, nebudu lhát. V takové konkurenci je však největší klíč k úspěchu a pozornosti to, jak se daná firma prezentuje. Může mít sebe krásnější a ty nekvalitnější výrobky, ale pokud nezaujme na první pohled, je dost malá šance, že si jí někdo všimne. A tohle platí naprosto všude, ve všech oborech a odvětvích. Proto vám dnes předvedu to, co dokázalo zaujmout mě. 





Sedací souprava LANDSCAPE od ATLAS mě zaujala už na první pohled. Kombinace šedé látky a hnědé koženky zabrala a spolu s dalšími produkty přitáhla mou pozornost. Plusový bod dávám také za originální cenovky a pěkný katalog.


Nádherné produkty a taky samotnou prezentaci firmy mělo KARE. Nejen, že rozdávali svůj časopis pro milovníky interiérového designu, ale samotné vystavené produkty byly opravdu krásné. V Kare si můžete pořídit produkty všeho druhu, od nádherných svítidel, přes sedací soupravy až po doplňky.


K nábytku a interiéru bezesporu patří i textil. Firem, které se na tohle zaměřují zde bylo také několik. Mě zaujalo nejvíce KA INTERNATIONAL. Je původem ze Španělska a tady v Čechách mají pouze zastoupení. Nabízí nábytek, ale hlavní pozornost je právě na použité látky a vzory.


     Cenu za nejroztomilejší stánek pro mě vyhrála expozice DOMESTAV. Dřevěný nábytek, který můžete měnit dle libosti a vytvořit dětem pokojíček jako z pinterestu.

    Pokud bych se nesoustředila jen na samotné produkty, ale především na prezentaci firmy, několik z nich by dostalo opravdu pochvalu. Jak už jsem psala o kousek výše, je nutné se od konkurence nějak odlišit a já bych vám ráda ukázala příklady, kde se to povedlo. Investice do samotného stánku a celkové prezentace se z dlouhodobého hlediska určitě vyplatí. Určitě bylo na veletrhu spousta firem s kvalitními a pěknými produkty, jejich prezentace však vypadala jako byste přišli na bazarový výprodej nábytku a dekorací. A o prezentačních katalozích některých firem ani nemluvě. Spousta z nich působila dojmem laciného letáku, co vám pošťačky hází do schránky a vy ho s nechutí vyhazujete. Přitom je to taková škoda. 
     Dobře nafocené produkty a kvalitní design propagačních materiálů je polovina úspěchu. Když vidím krásný katalog, moc ráda si ho vezmu domů minimálně pro inspiraci a to člověk neví, kdy opravdu budu kupovat např. právě sedačku, na kterou si díky tomu katalogu vzpomenu a půjdu obchod navštívit.



     Stánek MOW se mi opravdu líbil. Vymezoval si svůj prostor, ale zároveň byl dobře čitelný. Člověk si vše mohl prohlédnout z bezpečné vzdálenosti a v případě zájmu jít dovnitř a podívat se detailněji.
    Oproti tomu stánek Casamoderna byl sice zajímavý a produkty vypadaly moc krásně, ale jednotlivé boxy byly tak blízko sebe, že se produkty nedaly prohlédnout z větší dálky a kdo je chtěl prohlédnout pořádně, musel jít úplně mezi ty boxy. Na fotce není vidět další box, ale uprostřed všech čtyřech byl ještě další nábytek, který vypadal sice nádherně, ale stejně jsem se na něj zblízka podívat nešla, protože zde byl taky stůl s jedním z pracovníků a každý to má možná jinak, ale já si produkt ráda nejprve prohlédnu sama a ne abych byla hned v metrové vzdálenosti od prodávajícího. Působilo to vlastně tak trochu jako nedobytná pevnost, kterou si chcete prohlédnout, ale nemůžete.



     Další skvělý příklad a úplně kontrastní ke stánku Casamoderna je stánek EGOITALIANO v kombinaci s NEJČI NÁBYTEK. Tohle byla obrovská expozice nejen do výšky, ale i plošně. Vytvářela jednotlivá zákoutí a člověk neměl strach vejít dovnitř expozice, produkty si vyzkoušet, prohlédnout a nasát atmosféru. 


     Pěkný, elegantní a krásně sladěný stánek měli i DECO LOCO. Působil velmi útulně, příjemně a měl  pár sekcí oddělených dřevěnými rámy s provazovou výplní.

     Od veletrhu jsem očekávala asi trochu více expozic zaměřených na materiály, tapety, stěrky atd. Vím, že některé z nich byli na For Arch, ale očekávala jsem je i zde. Jsem moc zvědavá na příští rok, jak kolik se toho změní, jestli i témata zastoupená na veletrhu budou víc o samotném interiéru a ne o velmi drobných dekoracích do něj. Pokud máte nějaké postřehy nebo jste na veletrhu byli taky a něco vás zaujalo, co jsem zde nezmínila, budu moc ráda, když se o to podělíte v komentářích.

     Na závěr bych vás moc ráda pozvala na můj nový web www.studio-ivush.cz, kde najdete jak většinu mých projektů, tak zde v budoucnu bude více článků zaměřených na architekturu a interiér.




You May Also Like

1 komentářů

  1. Wow😍 hrozně mě to baví sledovat a aj třeba v časopisech nabírat inspiraci právě na interiery. Někdy bych takový veletrh mohla taky navštívit :) a ať se ti moc daří😊

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář:)