Athens Leuven 2019

by - března 30, 2019

     Rok se s rokem sešel a já zase odjela na týdenní kurz na zahraniční univerzitu. Letos jsem odjela na kurz: Digital methods for building design and planning do Lovaně, Belgie. Celé to bylo úplně jiné než minulý rok v Miláně. A pokud vás zrovna nezajímá, co se celý týden dělo, minimálně fotky vidět musíte.



     Město Leuven je celkem malé univerzitní město s necelými 100 000 obyvateli. Centrum je opravdu nádherné. Je zde katedrála a několik kostelů, menších i větších zákoutí a nekonečno nádherných uliček. Skoro všude jsou zde krásné průhledy ulicemi na nějakou dominantu a tak vás to pořád láká jít dál a dál. 
     Všichni zde nejvíce jezdí na kole, protože je to mnohem rychlejší než jet autobusem a zároveň se projíždíte krásným prostředím. My jsme si bohužel kola nepůjčovali, ale dost nás to mrzí. Centrum jsme si stihli projít asi za dvě hodinky a to včetně ochutnávky pravé belgické wafle.
     Celá akce byla od soboty do pátku. V sobotu odpoledne bylo zahájení, na které jsme dorazili pozdě, protože se ve městě konal nějaký průvod a nejely autobusy v celém centru, takže než jsme zjistili, jak se na místo zahájení dostat, chvíli to trvalo. Naštěstí jsme o nic důležitého nepřišli, to co jsme si měli vyzvednout jsme vyzvedli, takže jsme zhruba po půl hodině mířili zase směr město. Kampusy školy jsou totiž asi hodinu pěšky z centra města, kde jsme bydleli. Cestu zpět jsme tentokrát už nejeli autobusem, ale šli pěšky. Bylo celkem pěkné počasí a zároveň to byla možnost, jak město zase trochu poznat. 






     Cílem kurzu bylo navrhnout přestavbu jejich fakulty architektury v Bruselu. Byli jsme rozděleni do skupin zhruba po 5-6 lidech, vždy dva architekti a pak někdo přes management, energie a projektování. První 3 dny jsme měli přednášky na určitá témata, která jsme měli v návrzích řešit. Zadání bylo dost obsáhlé a hlavně téměř všechna další práce stála na návrzích od nás architektů. Všechno zpracovat bylo opravdu náročné a ve škole jsme trávili každý den od 9-6. Poslední den byly prezentace toho, co jsme za ten týden vytvořili, takže ve čtvrtek většina z nás pracovala do noci. 

     Upřímně jsem se opravdu těšila, až bude konec. Závěrečný ceremoniál se konal v pěkném zámečku na okraji města. Zrovna v ten den bylo opravdu krásné počasí, tak jsme si to zakončení všichni mohli užít a převzít si certifikáty o absolvování kurzu. 







Takový výhled byl z budovy v kampusu, kde jsme kurz měli.


     Vedlejší program zajišťovala organizace BEST. Platili jsme poplatek 30e a tak jsem čekala něco fakt super, protože třeba minulý rok v Miláně po nás nikdo žádný poplatek nechtěl. Ze zpráv z minulých let jsme se těšili na sobotní výlet do Brugge. Místo toho jsme jeli pouze do Brusselu, kde jsme měli na dvě hodiny průvodce a zbytek volno. To nás teda docela zklamalo. Tři večery v týdnu pak byl ještě večerní program, různé toulky po hospodách atd. Já se účastnila jen poslední oficiální párty, která byla asi hodinu z centra v takovém podprůměrném baru a stálo to popravdě celkem za nic. Moc jsem teda nepochopila, na co ten poplatek (kromě výletu do Bruselu) byl.
     V rámci kurzu jsme dostali slevové kupony do školní menzy (abychom měli hlavní jídlo za studentskou cenu). Tam mi popravdě vůbec nechutnalo. Každý den byla téměř stejná nabídka jídel, měnilo se tak jedno nebo dvě. Jediné, co mi chutnalo byly hranolky, ty se navíc daly přidávat, což je určitě občas super, ale dlouhodobě nic zdravého. A vzhledem k tomu, že jsem na ubytování měla jen mikrovlnku, po tom týdnu jsem se opravdu moc těšila do Prahy na mojí oblíbenou rýži s kuřecím masem. 
Takhle šťastně jsme vypadali až na konci :D

Česká skupinka v našem kurzu a ti fešáci vpravo byli moji spolubydlící na celý týden.
     Bydlela jsem přes booking v malém apartmánu s dvěma super klukama. Před kurzem jsme se vůbec neznali, ale padli jsme si do oka a celý pobyt byl mnohem příjemnější. Navíc dívat se na to, jak kluci vaří pomalu tříchodovou večeři jen v mikrovlnce byla fakt sranda.
     Jsem ráda, že jsem měla možnost se kurzu zúčastnit, poznat zase nový místa, nové lidi, zkusit si prezentovat v angličtině. Na druhou stranu bylo hodně věcí, ze kterých jsem byla nešťastná. Kurz v Miláně se mi líbil mnohem víc a víc jsem si ho užívala. Navíc jsme na něm předtím vytvořili něco, co jsem mohla nějak ukázat, teď na nic nebyl čas, takže to "něco" co jsme vytvořili, se ani nedá nějak prezentovat. Každá zkušenost je ale super a město Lovaň moc doporučuji k návštěvě. Z Bruselu je to asi 20 minut vlakem a nejsou tady skoro žádní turisté.

You May Also Like

4 komentářů

  1. Belgii bych také ráda někdy navštívila, krásné fotky! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky! Určite by som sa chcela ísť do Belgicka niekedy pozrieť :)

    OdpovědětVymazat
  3. Musela to být obrovská zkušenost, osobně právě vždy hledám nějaké akce, workshopy nebo konference, kde je co nejvíce praxe. Časový rozptyl 9-6 je teda dost drsný, ale věřím, že ve výsledku tomu zkušenost odpovídala :) Fotky jsou krásné, vzhledově mi budovy připomínají Amsterdam nebo Londýn :)

    Lucka Stefani

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář:)