Nepečené zdravé kuličky

by - prosince 24, 2018


Letos to je poprvé, co jsem já sama zkoušela dělat nějaké cukroví, jelikož mám kuchyň jen sama pro sebe a nemusím se dělit se spolubydlícíma. Je velká a prostorná a hlavně má elektrickou troubu. A právě dnes bych se chtěla podělit o jeden jednoduchý, ale hlavně celkem zdravý recept. Jelikož ráda mlsám čokoládové věci, ale jak všichni víme, takové mlsání není nic zdravého, tohle je super alternativa. Hlavně mi to zachutnalo mnohem víc než jakékoliv jiné cukroví.
Jsou to nepečené ovesné kuličky!



Pro ty co doma taky nemají váhu jsem to z vlastních zkušeností napsala i v hrníčkové a lžičkové formě.

Co budeme potřebovat na zhruba 30 kusů?

150 g (1,5 hrnku) ovesných vloček
1 lžička medu
100 g (4 vrchovaté lžíce) třtinového cukru
3 lžíce kakaa
100 g másla

Postup:

  •  Máslo vytáhneme z lednice a necháme zhruba hodinu v pokojové teplotě, aby se nám s ním lépe pracovalo.
  • Všechny ingredience dáme do jedné mísy a začneme zapracovávat do sebe. 
  • Zhruba po pěti minutách můžeme začít tvarovat jednotlivé kuličky a pokládáme je na plech či nějaký tác. Hmota se trochu drolí a tvarování tak může být trochu časově náročnější.
  • Nakonec dáme kuličky na dvě hodiny do lednice, aby krásně držely tvar.





TIP 1: Já do kuliček dávám půlku mandle nebo nějakého dalšího oříšku, pokud máte rádi třeba rozinky nebo něco podobného, fantazii se meze nekladou.

TIP 2: Kuličky se před vložením do lednice mohou v něčem obalit - kokos, namleté oříšky, čokoláda nebo třeba kakao.

TIP 3: Chuť více vynikne, když mají kuličky pokojovou teplotu.

To jak dlouho se dají skladovat vám ale bohužel neporadím, protože se u nás vždy snědly do tří dnů.
Snad vám budou chutnat stejně jako mě :)


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář:)