Takový byl můj rok 2018

by - února 18, 2019


     Tak a je to pryč. Já vím, už víc jak měsíc, ale pořád ty pocity ve mě zůstávají. Rok 2018 byl tak silnej a stalo se v něm několik věcí, které mě energií dobíjí ještě teď. O nějakých z nich jsem se tady na blogu ani nezmiňovala, takže tento článek nebude jen o vzpomínání na již zmíněné události. Navíc mi to přijde jako mnohem delší doba než "jen" 365 dní. Rozhodla jsem se z každého čtvrtletí vybrat ty nejdůležitější události a zhodnotit, proč pro mě tak důležité vlastně byly.



LEDEN, ÚNOR, BŘEZEN
     Zimu nemám ráda, přesto jsem dostala úžasnou příležitost, která mi alespoň trochu nahradila to, že jsem nejela a ani nepojedu na Erasmus. Byl to týdenní kurz v Miláně na téma interiérového designu. Bylo to úžasné a pořád na to s úsměvem vzpomínám. Ověřila jsem si, že na tom s angličtinou (alespoň tou mluvenou) nejsem zas tak špatně. Tento kurz jsem si nejela užít kvůli různým párty a společným večerům, ale abych se něco fakt naučila. Celý dny jsme byli ve škole a po večerech jsem na ubytování dělala bakalářku, přesto mi to tolik dalo! Týden, kdy se můžete plně věnovat jen jen jedné věci mě tolik posunuly a byly pro mě pohlazením po duši. Co přesně jsme vytvářeli a co to vlastně přesně bylo se dozvíte TADY.


DUBEN, KVĚTEN, ČERVEN
     V tomhle období začaly ty největší změny, který můj život nasměrovaly tím správným směrem. Už dlouhou dobu jsem uvažovala nad odchodem z práce, protože už mi to nepřinášelo radost, v ničem jsem se už nezlepšovala a vůbec jsem nesbírala zkušenosti v oboru ve věcech, kterým se chci věnovat v budoucnu. V květnu jsem se dozvěděla o konferenci o vizualizacích, což je jedna z věcí, které mě fascinují, chci se v nich zlepšovat a hlavně jsou pro prezentaci mých návrhu dost zásadní. Právě tahle konference mě utvrdila v tom, že jestli se chci v životě posunout, musím pro to něco udělat. Něco riskovat. A postě to buď vyjde a nebo ne, nic horšího se stát nemůže. Hned co jsem došla do práce po této konferenci, jsem oznámila, že na konci června končím.  Začala jsem tedy obepisovat s životopisem a vytvořeným portfoliem architektonické ateliery a interiérová studia, které jsem už delší dobu sledovala a shodou náhod v jednom ateliéru hledali na léto stážistu. K finálnímu pohovoru nás pozvali pouze dvě. Chtěla jsem napsat, že štěstí stálo při mě. Ve skutečnosti za tím byl čas navíc, který jsem investovala do pěkného a propracovaného životopisu a taky čas, který jsem investovala do mých projektů v průběhu celého studia a tím pádem si je mohla dát s "čistým svědomím" do portfolia. V uvozovkách proto, protože v tu danou chvíli, kdy jsem ty projekty dělala, jsem do toho dala opravdu víc než 100%, ale dnes už bych to udělala jinak a lépe. Dostala jsem se tedy na stáž, která mi za ty pouhé 3 měsíce dala více, než dva roky v minulé práci. Viděla jsem jak se jedná s klientem, naučila se v dalších dvou programech, na které jsem si do té doby neudělala čas. Viděla jsem a trochu nakoukla pod pokličku perfektně vypracovaným prováděcím projektům interiéru a mnohé další věci, které se nikde jinde, než v praxi člověk nenaučí.
     Na konci června jsem taky úspěšně zakončila bakalářské studium a úspěšně obhájila bakalářskou práci, dokonce na A, z čehož jsem měla obrovskou radost. Toho času do toho bylo vloženo totiž opravdu hodně.


ČERVENEC, SRPEN, ZÁŘÍ
     Největší a pro mě velmi zásadní událost se stala po tom, co jsem svoji bakalářku přihlásila do soutěže, dala si tu malou práci navíc a vytvořila k tomu i nepovinné video. Velmi jednoduché, hodně zrychlené a nakonec vlastně velmi nepovedené. Avšak i přesto jsem dostala nabídku práce. Říkám tomu takové práce snů. Tuhle práci jsem si totiž opravdu přála mít při škole, jen jsem nečekala, že přijde tak brzo. Srpen a září jsem tedy pracovala jak v pracovní dny většinu dne, tak pak ještě po večerech doma a o víkendech. Ničeho však nelituji a moc si toho, co přišlo vážím.
O prázdninách jsem si našla ještě čas na vypracování jedné soutěže na návrh interiéru a poprvé v životě se umístila a to na druhé místo. Na to, že jsem do poslední chvíle nevěděla, jestli to stihnu, to je docela úspěch. Jak návrh vypadal se podívejte TADY.
     K narozeninám jsem si místo vysněné opravdové dovolené u moře (sem ještě nikdy nebyla a tak ráda bych zažila ten pocit chodit v plavkách a ve vlnách jen po kotníky na písečné pláži) pořídila nový foťák, který jsem už dlouho okukovala. Tím šťastlivcem se stal Olympus PEN E-PL 7. Mám k němu jen základní objektiv, ale zatím mi to bohatě stačí a jsem moc spokojená.
Oficiálně mi byl předán titul Bc. Hurá! Nechápu, že jsem se toho dožila, po těch stresech, co mě každý den kvůli škole provázejí.
     V září jsem podruhé v roce opustila naši krásnou republiku a vyrazila na pár dní do Říma. O tom jsem psala zase tady. Bylo krásný prodloužit si ty letní dny (který jsem celé léto pozorovala od počítače).






ŘÍJEN, LISTOPAD, PROSINEC
     V tomhle období začala zase škola. Po bakalářském studiu pokračuji dál, jen jsem trošku odbočila od čisté architektury a zaměřila se víc na urbanismus. O tom jak se mi to líbí a jestli toho lituju se chci rozepsat zvlášť do článku, aby ho mohli snáze najít ti, co nad urbanismem budou taky uvažovat.
     V říjnu přišla další úžasná příležitost a to možnost přednášet na konferenci o vizualizacích. O takových věcech se mi ani nesnilo. Nejen, že samotná konference mi byla přínosem, ale potkala a osobně jsem poznala spoustu skvělých inspirativních lidí. A jak určitě víte, obklopovat se lidmi z oboru je vždy skvělé, motivující a řekla bych, že i docela důležité. Přednášela jsem pohled studentů na téma vizualizace a její vzdělávání. Osobně nemám ráda přednášky lidí, kteří jen kecají jejich životní příběh, ale to je tak vše, co se od nich dozvíte, nic užitečného pro vás ne. Z toho důvodu jsem vytvořila dotazník a poslala ho ke studentům do všech škol nejen u nás, ale i na Slovensko, abych nemluvila jen za sebe, ale opravdu za studenty. I když jsem přednášku samým stresem řekla za polovinu doby než jsem měla, myslím, že pro ostatní měla nějaký přínos. Byla to pro mě velká výzva mluvit před tolika lidmi a zvlášť před odborníky, ale taková příležitost se neodmítá.
     V neposlední řadě bylo taky stěhování do nového pronájmu s přítelem. Bydleli jsme spolu už rok, ale ještě s dalšími spolubydlícími. Náš malinký pokojíček, ve kterém jsme neměli ani skříň, jsme vyměnili na velké 1+1, navíc s docela velkým spacím patrem pro návštěvy. Musím říct, že tak dobře jsem se v Praze ještě necítila. Poprvé zažívám pocity, kdy se do Prahy opravdu těším a pomalu se mi ani nechce na Moravu. Je tady tolik místa, že jsme si konečně pořídili tiskárnu na A3, půjčila jsem si elektrické klávesy a začala se učit hrát. Konečně mám taky svůj tvořící koutek a hlavně tak velkou kuchyň, že mě začalo bavit péct a vytvářet nějaká lepší jídla (to pečení jsem ale mohla realizovat až s novým mixérem, co jsem dostala na Vánoce). Poprvé za cele bydlení v Praze mám elektrickou troubu, takže jsem už upekla i dort, hurá!
     Konec roku jsme zakončili výletem na koncert Alana Walkera a za mojí kamarádkou do Anglie. Byl to takový náš vánoční dárek. Výdaje s novým bydlením byly trošku větší, takže místo dárečků jsme si koupili novou matraci, vybavení do kuchyně, tiskárnu a spoustu dalších věcí.






A kdo by si myslel, že byl celý můj rok plný úžasných věcí, zdaleka to tak nebylo. Abych vás přesvědčila o opaku, tady je pár věcí, které už tak sluníčkové nejsou.

  • I když se na zkoušky učím co to jde, stejně jsem často ráda, že je vůbec udělám. Většinou se mi totiž u zkoušky zatemní a většinu věcí zapomenu. Když nezapomenu, tak si řeknu, že to jsou takové logické věci, které v té odpovědi určitě slyšet nechcou, hledám v tom složitosti a nakonec zjistím, že přesně to slyšet přece jen chtěli. A ne, pořád jsem se nepoučila. Bohužel.
  • Nejlehčí část státnic jsem málem neudělala, protože jsem dostala úplný okno, psala jsem jen o malé části otázky a když jsem to pak zjistila, měla sem v hlavě jen černo.
  • Účastnila jsem se několika soutěží s mýma projektama a nikdy žádnou nevyhrála a kromě té jedné letos, se ani neumístila.
  • V té jediné soutěži, co jsem se umístila, získával cenu jen úplný vítěz, takže mi nějaká super cena zase utekla :D
  • Zas jsem trochu přibrala
  • Když už jsem si v létě domluvila volno nebo dřívější odchod z práce, abych se mohla jít někam okoupat a opálit, abych nebyla bílá jak smrtka, sotva jsem vlezla do vody tak začala brutální bouřka. Dokonce taková, že jsem jela v tramvaji jen v plavkách a s durch mokrým ručníkem.
  • Došlo mi, že už dlouhou dobu nemám žádnou nejlepší kamarádku. "Skvělej pocit"
  • Když jsem se rozhodla investovat těch pár peněz, co jsem našetřila, vybrala sem si nevhodnou dobu. Po pár měsících mi všechny investice klesly. (před pár dny jsem se dívala a možná se to začíná dávat dopořádku)
  • Platíme takovej nájem a školy je tolik, že jsem ráda, když si vydělám na nájem a jídlo. Pak tím pádem už většinou nic neušetřím.
  • Vážně nám onemocněla babička
  • Vůbec mi nevyšla moje představa o tom, jak se budu zlepšovat v kreslení a skicování.


Pochopitelně, že toho bylo více, ale snažím se ty špatné věci netahat do přítomnosti. Jsou totiž věci, které se už nedají vrátit nebo nedají změnit. I když je to těžký, snažím se to nějak přijmout a jsou chvíle, kdy to jde líp a taky kdy to jde hůř.



Každopádně to byl pro mě velmi důležitý a moc krásný rok. Nasadil tomu letošnímu látku hodně vysoko, ale už teď vím, že mě čeká pár krásných věcí i letos.

A jaky byl váš rok 2018? Pokud máte taky nějaké shrnutí na blogu, určitě se zmiňte v komentářích a já si ho moc ráda přečtu.

You May Also Like

4 komentářů

  1. Iví, pěkný článek! :)
    Ten rok 2018 je asi obecně nějaký pozitivní, protože i já na něj budu vesměs moc rád vzpomínat! :) Vždycky se najde něco, co tak růžové není, to je jasné (mimochodem Ti moc přeji, aby se to zlepšovalo), ale je potřeba, jak jsi říkala, abys to uměla přijmout.

    Moc Ti přeji, aby Tvůj život byl skvělý i v roce 2019 a proč by nemohl být ještě lepší, no ne?:)

    Aleš Otava

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem si teda rok 2018 nijak zvlášť neužila. Nevím, prostě byl takovej šedivej.

    Článek je moc hezkej, ale ty "nezdary" mě hrozně zasáhly. Je mi moc líto, že jsi na sebe měla takovou nálož, ale jednou se to otočí. Mylsím si, že to tam u tebe bude a na tohle období budeš už jen vzpomínat. Když si člověk neprojde nepříjemnostma, tak se nic nenaučí. Bohužel lidé, co žijí jako v bavlnce, pak třeba nezvládají první nezdary.

    Každopádně dobrou kamarádku ti fakt přeju. A možná se jen musíš rozhlédnout a nebo někoho oslovit. Já jsem oslovila pár holek, co mi byly sympatický online a nakonec se z nich vyklubaly kamarádky. Takže jen do toho a neboj se. Fakt ti můžu potvrdil, že to funguje. A to jsem introvert, co rudne a při konverzaci mu vypadávají slova. Stačí být trochu otevřená a milá. Pak to jde samo 🙂. Můžeš klidně kontaktovat i mě a já se tě ujmu🌼.

    Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti za tak milý komentář :) Já ty letošní nezdary (kromě babičky a kamarádky - o tom jsem ale věděla už dřív) nepovažuji za tak hrozné, dějí se mnohem horší věci.. a vlastně se i děly, ale je to hodně osobní a nechci to zveřejňovat.
      Každopádně určitě souhlasím s tím, že člověk co ničím zlým neprojde, tak je potom překvapený a a úplně na dně z každé maličkosti.
      A nová přátelství se mi navazují špatně hlavně kvůli tomu, že vlastně nemám ani čas někam chodit :/

      Vymazat
  3. Jeeee, to vypadá na skvělý rok. Všechny fotky jsou skvělé!! :))
    Tyjo, jsem ráda, že já jednu nejlepší kamarádku mám.. Ty ale vypadáš jako fajn holka, tak určitě poznáš někoho podobného. :))
    Tak co investice?? Škoda, že jsem nevěděla dřív, že se chystáš investovat. Já s investicema pracuji. Fondům moc nevěřím, ale vím o jednom super investičním produktu. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář:)